Onze normen
Bewaking van kwaliteitszorg
Wie beter dan onze cliënten kunnen u vertellen dat wij kwaliteitszorg verlenen. De cliënten van Livv Health geven de afgelopen jaren gemiddeld een 8 voor de kwaliteit van de geleverde zorg.
Kwaliteitscontrole organisatie
Wij evalueren en controleren onze bedrijfsprocessen regelmatig. Livv Health is dan ook al jaren ISO 9001-gecertificeerd. Dit is een norm die eisen stelt aan het kwaliteitsmanagementsysteem van onze organisatie. ISO 9001 legt de nadruk op klanttevredenheid en de daaruit voortkomende kwaliteitszorg en verbetering.Elk jaar opnieuwe moet Livv Health laten zien wat zij doet om de kwaliteit te bewaken. Pas dan krijgt zij (weer) het keurmerk.
Onafhankelijke meting
Livv Health laat haar dienstverlening regelmatig kritisch onderzoeken met een onafhankelijke meting bij haar cliënten.
Klachtenregeling
Het klachtenrecht van cliënten via instellingen voor de gezondheidszorg is een formeel recht. Livv Health vindt cliënten niet met klachten moeten rondlopen, maar snel, makkelijk en onbezorgd hun klacht kunnen uiten. Daarvoor heeft Livv Health een klachtenreglement opgesteld waardoor we tot oplossingen komen en de kwaliteit van dienstverlening verbeteren. Lees hier het volledige klachtenreglement.
Cliëntenraad
De cliëntenraad van Livv Health behartigen de collectieve belangen van de cliënten van Livv Health. De cliëntenraad kan advies uitbrengen over plannen van Livv Health en over zaken die alle cliënten aangaat. Cliënten kunnen dus via de cliëntenraad meepraten over het tot stand komen van besluiten van Livv Health. In de cliëntenraad kunnen cliënten zitten, maar ook hun familie en/of mantelzorger.
Thuiszorgpersoneel met diploma’s en ervaring
Alleen de beste zorgverleners die open staan voor multiculturele zorg zijn goed genoeg om aan de slag te gaan als zorgverlener bij Livv Health.
Meer dan alleen een zorgverlener
Al het zorgpersoneel dat bij u thuis komt is gekwalificeerd, ervaren, betrouwbaar en heeft hart voor de zorg, waardoor zij altijd alles op alles zetten om u passende zorg te bieden. Ze zijn bekend met verschillende culturen en gebruiken rondom gezondheid. Zo is het bijvoorbeeld ook fijn om een praatje te kunnen maken met uw zorgverlener in uw eigen taal.
Mantelzorgbeleid
Livv Health hecht grote waarde aan culturele gebruiken rondom gezondheid, leefomstandigheden, generatiekloven en gewoonte van cliënten, zodat zij zo lang mogelijk zelfstandig en gezond thuis kunnen blijven wonen. Hierin ligt de kerntaak van de medewerker en is de bijdrage van mantelzorgers van groot belang. Met samenwerking kan de zorg zoveel mogelijk aansluiten bij wat de cliënt gewend is, en was, te doen. Het samen oplopen van medewerker en mantelzorger zorgt voor een hoge kwaliteit van leven. Om deze samenwerking vorm te geven heeft Livv Health haar Mantelzorgbeleid op papier gezet.