Veelgestelde vragen Mobiel Alarm

Krijg ik altijd iemand te spreken als ik het alarmnummer bel?

De alarmcentrale van Livv is een professionele organisatie en altijd bemand met goed opgeleide mensen. U krijgt dus nooit een computer of antwoordapparaat aan de lijn. Deze alarmcentrale is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar, in Nederland en vanuit het buitenland.

Werkt mijn alarmknop ook als de telefoon uitstaat?

Nee, een alarmknop op mobiele alarmtelefoons werkt alleen als het toestel ingeschakeld is.

Werkt Mobiel Alarm ook als ik geen beltegoed meer heb?

Nee, als uw mobiele telefoon om wat voor reden dan ook niet meer kan bellen (u heeft geen beltegoed, u heeft geen mobiel bereik, uw abonnement is geblokkeerd) dan kunt u ook de Livv alarmcentrale niet meer bellen. Wel kunt u altijd (met ieder toestel) 112 bellen.

Wat heb ik nodig om gebruik te maken van Mobiel Alarm?

Let op dat de volgende onderdelen goed functioneren / ingesteld zijn:

  • Een geschikte mobiele alarmtelefoon (kijk op www.livv-health.nl voor de lijst met ondersteunde toestellen) met ingebouwde alarmknop en SMS locatie;
  • Een mobiele aansluiting (abonnement of prepaid) met nummerherkenning ingeschakeld;
  • Een ingevuld Mijn Livv profiel.

Wat is een SMS locatie?             

De alarmfunctie in uw mobiele telefoon heeft als mogelijkheid om tijdens een noodoproep uw GPS-locatie in een tekstbericht - een SMS -  te versturen naar de nummers die onder uw alarmknop geprogrammeerd zijn.

Wat is een GPS locatie?

Met GPS-lokalisering kunt u door middel van GPS-satellieten en een mobiele telefoon, tot op 5 meter nauwkeurig zien waar iemand is. Daarvoor moet er wel voldoende GPS-ontvangst zijn op de locatie waar u zich bevindt.

Wordt mijn locatie nu altijd verstuurt als ik iemand bel?

Nee, alleen als u op de alarmknop heeft gedrukt, wordt in een tekstbericht uw locatie naar de alarmcentrale verstuurd.

Kan de Livv alarmcentrale nu altijd zien waar ik ben?

Nee, uw telefoon zal alleen uw locatie versturen, nadat u op de alarmknop heeft gedrukt.

Werkt Mobiel Alarm ook als ik geen bereik heb met mijn mobiele telefoon?

Nee, als uw mobiele telefoon om wat voor reden dan ook niet meer kan bellen (u heeft geen beltegoed, u heeft geen mobiel bereik, uw mobiele abonnement is geblokkeerd) dan kunt u ook de Livv alarmcentrale niet meer bellen. U kunt nog wel altijd 112 bellen.

De medewerker van de alarmcentrale kon mijn persoonlijk profiel niet zien tijdens een alarmoproep?

Dit kan twee redenen hebben:

  • U heeft nummerherkenning uitgeschakeld;
  • U belde met een ander nummer dan u in Mijn Livv heeft opgeslagen.

Wat zijn de kosten van een noodoproep?

U betaalt voor Livv Mobiel Alarm een vast bedrag per maand.

In het geval dat u op de alarmknop drukt, betaalt u de gesprekskosten via uw mobiele telefoonrekening. De kosten hiervan in Nederland of in het buitenland wisselen per mobiele operator, informeer hiervoor bij uw provider.

Uw telefoon stuur per SMS uw locatie door, per noodoproep is dit één SMS bericht.

Werkt Mobiel Alarm ook in het buitenland?

Ja, indien uw mobiele aansluiting geschikt is voor bellen in het buitenland dan kunt u ook het noodnummer bellen. Zet om deze reden wel altijd +31 voor het nummer in uw telefooninstellingen.

Als ik Mobiel Alarm gebruik in het buitenland, wordt dan 112 gebeld?

Nee, als u op de alarmknop heeft gedrukt wordt u direct doorverbonden met de alarmcentrale in Nederland. Indien het nodig is dat de alarmdiensten 112 van het desbetreffende land worden ingezet zult u door de alarmcentrale geadviseerd worden dit vanuit het buitenland direct zelf te regelen.

Wat kan ik doen als ik vragen heb over het instellen van Mobiel Alarm in combinatie met mijn mobiele alarmtelefoon?

U kunt tijdens werkdagen contact opnemen met de klantenservice, op nummer 085 – 0471 570. Op onze website kunt ook meer informatie vinden.