Professionele en persoonlijke zorg bij nood

Met Livv Mobiel Alarm kunt u met één druk op de knop direct een alarmering in gang zetten, waarna heel gericht hulp wordt ingeschakeld. Dit gebeurt op basis van uw locatie en uw persoonlijk profiel.

U besluit zelf welke informatie u opslaat in de beveiligde omgeving van Mijn Livv. Dit kunnen bijvoorbeeld de contactgegevens zijn van uw mantelzorgers of belangrijke medische informatie (medicijngebruik, allergieën) die onze alarmeringsdienst meegeeft aan de hulpdiensten.

Livv Mobiel Alarm werkt op de volgende manieren:

  • met een speciale mobiele alarmtelefoon met ingebouwde alarmknop;
  • met een app en een losse Bluetooth alarmknop;
  • met een polsbandje met ingebouwde telefoon.

Meer uitleg

Met uw alarmtelefoon

Zet een professionele alarmcentrale achter de SOS knop van uw mobiel.

Om gebruik te maken van Mobiel Alarm met Alarmtelefoon heeft u een mobiele telefoon nodig met hierop een ingebouwde alarmknop. Het noodnummer van onze alarmcentrale koppelt u vervolgens aan deze alarmknop. 

Dit wordt voor u gedaan in de winkel waar u de telefoon koopt of door u zelf als u al een geschikt toestel heeft. In noodsituaties drukt u op de alarmknop: er wordt een spraak-luister verbinding opgezet met één van onze medewerkers, en uw locatie wordt meegestuurd. Hoort de medewerker niets en zijn uw locatie gegevens beschikbaar, dan worden de hulpdiensten naar deze locatie gestuurd. 

Bent u wel in staat om te communiceren met onze medewerker, dan wordt samen met u besloten om een mantelzorger of de hulpdiensten in te schakelen.

Met uw smartphone

Binnenkort beschikbaar voor uw smartphone

Om gebruik te maken van de Mobiel Alarm app heeft u een smartphone nodig met een mobiele internetverbinding. De app is te installeren op iOS en Android toestellen.

In noodsituaties drukt u op de alarmknop in de app of op de meegeleverde losse alarmknop: er wordt een spraak-luister verbinding opgezet met één van onze medewerkers en uw locatie wordt meegestuurd.

Hoort de medewerker niets en zijn uw locatie gegevens beschikbaar, dan worden de hulpdiensten naar deze locatie gestuurd.

Bent u wel in staat om te communiceren met onze medewerker, dan wordt samen met u besloten om een mantelzorger of de hulpdiensten in te schakelen.

Met het Livv Mobiel Alarmhorloge

Niet iedereen kan overweg met een smartphone of vergeet soms wel eens zijn of haar mobiele telefoon mee te nemen. Dan is een horloge waar een mobiele telefoon is ingebouwd een bijzondere oplossing.

Livv Mobiel Alarm zorgt ervoor dat hulp altijd dichtbij is in situaties waarin dat nodig is. Livv werkt hiervoor samen met Zembro, de producent van het horloge, om de dienst Livv Mobiel Alarmhorloge te ontwikkelen. Livv Mobiel Alarmhorloge is uw persoonlijke SOS dienst die u via uw  Zembro horloge activeert. Met slechts 1 druk van 4 seconden op uw Zembro horloge activeert u de alarmcentrale en kunt u spreken met iemand die voor u bij nood de juiste hulplijn inschakelt. Maar het horloge zelf kan ook alarm slaan, bijvoorbeeld bij dwaaldetectie. Uw naasten zullen direct geïnformeerd worden via de Zembro App dat u alarm hebt geslagen

Afhankelijk van de ernst van uw situatie kunnen dit uw huisarts, naasten, uw mantelzorger of de 112 nooddiensten zijn (politie, brandweer, ambulance).

Dit horloge werkt zowel binnen als buiten, zelfs wereldwijd waar maar mobiele dekking is. Er zit namelijk een miniatuur telefoon ingebouwd. Je kunt er dus ook naartoe bellen, om een handsfree spraak - luister verbinding mee op te zetten.